Wednesday 11 May 2011

memori disebalik karipap 3 singgit...

bila makan jer karipap mesti tersenyum sendiri..... sb nya teringt balik kenagan yg bleh dikatan indah jugak la dalm hidup saya...napa agknya yer???mkn karipap pun jadi memori indah!!!!....ha meh la kita share sori ni yer...mntak2 x le kome2 sumer jemu mmbca kisah kehidupan sya ni....

ingt x aritu sya jnji nk cter kan cmner mr perfect saya usha2 saya...hahah...ni nk cter la ni!!!!

lpas je habis kontrak kt imegresen...sya pun dapat koje kat compny OGOSIN SDN BHD as a receptionst cum data entry clerk. masa tu compny ni kecik je x lah cam skng ni.tapi boleh la sb msa tu pun umr muda sgt lagi nak cari pengalam je....
satu satu nya pic msa saja koje..

dah nma pun data entry clerk mestila ada boss kt atas kita kan...tapi boss saya sumer spoting mklum ler msa tu cuma sya je bunga yg masih mekar harum mewangi....(suke...suke)...heeheh...
tapi ada la sorng mamat ni kerek sgt.dia ni supervisior la msa tu.nympah!!! sb klu wat keje tu msti nk cpat n x leh wat silap.klu x siap la muncung dia disebalik spek itam dia tu (mcm la hensem bebeno).

sperti pekeja biasa saya pun mnjalankan keje2 yg dia arah kan ngn  hati2.....pada satu hari bermulalah sebuah kisah.........

selalunya dalam pkul 3 ptg cmtu sya akn masuk ke bilik store utuk mngambil d/o utuk di keyin..bila saya kuar je saya tgk ada bngkusan  berisi karipap 3 biji.pelik????? sapa punya plak karipap ni ltak kt meja pc saya.jadi tnda tnya la jugak sb smpi sudah x der orng ambik.

esok paginya sperti biasa sya dtg n tgk ada lagi bngkusa karipap tu.sya pun buang la dlm tong sampah.ye la kan dah semalm punya sapa la yg nak lgi.tapi bila ptg n sperti biasa sya kluar dr bilik store ada juga bngkusan karipap lagi.tertnya2 lagi saya.nk mkn takut ada orng punya.camtu berulang2 4 k 5 hari.

dan akhirnya terbongkar juga lah rahsia karipap tu.bila ada sorng mamat yg saya mnyampah ni tnya"shida knape buang karipap yg abg beli???...haha!!!!buntang biji mata saya bila supervisor sya ni tnya cmtu.rasa malu pun ada besalah pun ada.sudahnya saya jawap"mana saya tau karipap tu awak beli utk saya"!! takut la nk makan....hurmmm...tu lanyer lain kali kalau nk bg pape bg je terus kan dh tong sampah yg mkn.membazir tu.

bermula dari situ la cinta kami berputik n dari menyampah timbul rasa sayang.klu sehari x nmpak muka jadi resah n nak wat koje pun x de semangat.

selepas itu hari2 yg kami lalui  penuh keindahan dan kebahgiaan sehingga kami disatu kan dgn ikatan yg sah.

cuma saya x pasti klu lah ditanyakan kepada mr perfect sya samaada dia ingt atau tidak sumer ni sb dia mmng mudah lupa atupun sengaja x mahu mengingati kenangan2 indah kami.sb klu saya ctekan balik dia akan jawap "MANA ADA TIPULAH" 






Dah baca , like !

0 comments:

Post a Comment