Sunday 5 June 2011

yang tinggal...........

semenjak saya kahwin (dh hampir 17 thn )...belum pernah sekalipun abah mnjejak kan kaki kerumah sya.dr rumah sewa di ampang smpailah kerumah sendiri di rawang.bukan sengaja dia x mau dtang...tapi atas sebab kesihatan yang tidak mengizinkan.

tapi akhirnya atas semngat anak dan menantu abah...juga dngan kekuatan dirinya akhirnya sewaktu majlis konvo husna abah dtng juga kerumah anak2nya.

hari pertama smpi abh terus di bawa kerumah abg wagos n kak lin azhar.....seminggu di sana abh di bwa pula kerumah ains  dan shahrizal.lpas tu baru la abah dtg kerumah saya......

di rumah saya disini lah  tempat abh melepak dan meletak kan brng2 peribadinya.....


jam...hp sony....wallet....

segala minyak angin




tilam abah

singlet...boxer...sejadah...


selalunya  tempat2 ni kosong je.xde sapa pun yang dduk or letak apa..apa barang.letak la pape pun abah saya x kisah janji abah selesa dan seronok dduk kat umah saya.

dan bila abah dan mak dah balik tempat ni kosong balik dan hanya ni je  YANG TINGGAL  sbg kenangan masa abh ada kat rumah saya.....

sejadah 



tilam....selimut....dan bantal...



dah kosong..


bam gamat


 juadah  yg sempat sya sediakan sebelum abah balik...

tilam tempat tdo abah dah saya kemaskn.masa mngemas tu menitik juga airmata sya sb rasa mcm  dah di tinggal kan.....

walaupun cuma 4 hari je abah ada kt rumah sya....sya sgt2 gembira.klu ikutkan hati mmng x mo mereka balik cepat sgt sb belum pasti bila mereka akan dtg lagi..terutamanya abah!!!...bila saya kata abh x payah la balik dulu dia jawap..."tok sidang dh bnyak kali col, takut pisang kena mkn dgn lotong".....aduh!!! abah..abah...bz memanjang....

x pe lah abah.....balik lah...abh ada bnyak tgungjawab jugak kt kg tu..mklum la orng penting!!!
mudah mudahan lpas ni abah selalu lah  dtag lagi kerumah ank2 ye......

klu ada yg x kena atau mnyakitkan pandangan mak dan abah sepanjang berda dirumah sya...sya mohon ampun dan maaf ye mak!! abah!!!...mungkin  saya terlepas pandang.......



Dah baca , like !

0 comments:

Post a Comment