Wednesday 15 June 2011

raya...lagi...

rasanya macam bru je lag buat persiapan raya utuk 2010...ni  "MR PERFECT" saya pun dh sibuk mencongak..congak dan mngira ngira budget yang nak digunakan untuk raya 2011.

rasa penat raya tahun lepas pun mcm x hilang lagi....ye lah mana x nya ..TERATAK comey sya ni klu raya x putus tetamu dtg.dah klu tetamu dtg x kan nk jamu dgn biskut kering n air botol je kan????

sb pada saya..klu tetamu dtg saya suka mnjamu mereka dengan hidangan2 yang saya msak sendiri.rasa mcm puas hati bila mereka memuji n kata saya pndai msak....rasanya berbunga jugak kot hati "MR PERFECT" saya bila saya mnghidangkan makanan lain dr yang lain utuk kwan n adik beradik dia.(selalaunya mmng kwan2 n adik beradik dia yg ramai dtg) ye la mana x nya..klu rumah orng lain habis2 special pun mehon greng dan biasalah..ketupat nasik himpit n kuah kacang...bila dtg rumah saya lain ckit menu nya..setiap thun cmtu la...tapi saya gembira.....


pic kali pertama beraya 3 orng

(baju MR PERFECT sya ni dia masih boleh pki lagi..sya punya pun boleh tpi smpi dada je )

tahun ni nak tema warna apa plak??? mcm dah kehabisan warna plak...haahaha....mna x nya every year je tukar baju..langsir..sumer....buntu dh kepala ni.

baju untuk ank dara sya tu  dah x payah nk ssh2 sb mereka dah pilih sendiri.klu dulu msa mereka kecik saya la yg paling xcited nk soping baju mereka.skng x lagi dah..kadng2 rindu saat2 cmtu...mklum la baju budak kecik kan kiut..

lagi satu selalaunya orng akn pelik tgk kami.....nak tau sb apa?????
sbnya kami klu raya selalunya akn berulang alik dr perak ke ampang.....klu 1st raya kt perak ptng raya  balik ke ampang n esok plak kami balik ke perak semula....cmtu la...korang ada wat cmtu???? XDE kan??? tegoklah betapa PERFECT  nya "MR PERFECT saya tu...katanya nak bgi sama adil n samarata (jn la salah faham plak ye...perak umah fmly saya n ampng umah fmly dia)

mudah mudahan dengan kehadiran ramadhan dan syawal ni akan memberikan kegembiraan  dan keinsafan ..

lakukan lah segala ibadah dgn iklhas, kusyuk dan tawadduk agar segala amalan yang kita lakukan diberkati NYA...

Dah baca , like !

0 comments:

Post a Comment